Zendesk, specialist in customer support en experience, verwelkomt Matthias Göhler als Chief Technology Officer voor de EMEA-regio. Met de aanstelling krijgt EMEA voor het eerst een eigen CTO. Een jaar geleden werd Peter Lorant al benoemd als COO voor de regio. De aanstelling van Göhler laat zien dat Zendesk de ambitie heeft om de sterke groei in EMEA voort te zetten.    

Göhler zal vanuit Duitsland nauw samenwerken met klanten en is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de technologische behoeften en visie van Zendesk in de regio. EMEA droeg in het tweede kwartaal van dit fiscale jaar 29 procent bij aan de wereldwijde omzet van het bedrijf.

“Terwijl we klanten van elke omvang en in alle sectoren wereldwijd ondersteunen, blijft de EMEA-regio een belangrijke motor voor groei”, zegt Adrian McDermott, global CTO bij Zendesk. “De afgelopen jaren hebben onze klanten op nieuwe en onvoorstelbare manieren uitgedaagd. Omdat bedrijven te maken hebben met voortdurende onzekerheid, zijn we blij Matthias aan boord te hebben om onze visie op innovatie in customer experience uit te dragen, gedreven door de behoeften van onze klanten in EMEA.”

Matthias Göhler is afkomstig van SAP, waar hij meer dan tien jaar werkzaam was bij de Customer Experience-divisie. In zijn rol bij SAP ontwikkelde hij een brancheportfolio voor customer experience, waarmee sectoren volledig werden ondersteund: van algemene branchestrategie tot productontwikkeling en go-to-market. Hij werkte samen met partners en analisten en trad op als adviseur voor belangrijke klanten. Voorafgaand aan SAP werkte Matthias bij de strategiedivisie van Gemini Consulting.