Zendesk, Inc. (NYSE:ZEN) heeft FutureSimple Inc, het bedrijf achter Base overgenomen. Base ontwikkelt gebruiksvriendelijke sales force automation software om sales professionals te helpen effectiever te werken. Zendesk blijft investeren in de groei van Base en richt zich op het verder ontwikkelen van de oplossingen van het bedrijf om bestaande en nieuwe klanten met snel groeiende sales-teams te bedienen.

“Base past erg goed bij Zendesk aangezien we dezelfde passie hebben voor het ontwikkelen van mooie producten die intensief worden gebruikt”, zegt Mikkel Svane, oprichter en CEO van Zendesk. “We willen nu hetzelfde doen voor sales als we met Zendesk hebben gedaan voor de klantenservice: sales professionals de tools geven die speciaal zijn gemaakt voor hen en de klanten die ze bedienen.”

Base is opgericht in 2009 en levert een geavanceerde sales-oplossing die geïntegreerde tools biedt voor communicatie, lead scoring, rapportages en nog veel meer. Het bedrijf is bekend bij klanten en analisten om de gebruiksvriendelijkheid en een sterke mobiele app. In juli positioneerde analist Gartner Base nog als visionair in het Magic Quadrant voor Sales Force Automation. Base en Zendesk kondigden afgelopen jaar al een integratie aan tussen hun producten, waarmee support en sales-informatie over klanten werden samengebracht.

Traditionele sales automation tools zijn vaak gebouwd op basis van rigide managementprocessen waarmee deze voor sales-medewerkers niet aantrekkelijk zijn om te gebruiken. Base geeft sales teams de informatie en context die ze nodig hebben om effectief en succesvol te zijn bij bestaande en potentiële klanten. Het resultaat is een tool waarmee sales professionals sneller kunnen werken en verkopen.


Meer deals sluiten

“Oudere sales tools zijn nooit ontwikkeld voor de mensen die ze daadwerkelijk gebruikten. Onze filosofie bij het bouwen van Base was om een ongeëvenaarde gebruikerservaring te bieden voor sales professionals zodat ze meer deals kunnen sluiten”, vertelt Uzi Shmilovici, oprichter en CEO van Base. “Net zoals Zendesk zich richt op het verbeteren van de customer experience, focussen wij ons op het verbeteren van de sales-ervaring voor ruim 30 miljoen sales professionals wereldwijd. We zijn verheugd om samen met Zendesk verder te bouwen aan de toekomst van customer experience software.”

Base heeft wereldwijd meer dan 5.000 klanten in verschillende sectoren. Het bedrijf heeft kantoren in San Francisco en Krakau in Polen. Alle klanten van Base kunnen blijven rekenen op ondersteuning en alle medewerkers van Base krijgen een baan aangeboden bij Zendesk. Matt Price, voorheen senior vice president product portfolio bij Zendesk wordt verantwoordelijk voor het team dat zich richt op de verdere groei van Base.


Sales en service kunnen eenvoudiger samenwerken

Price: “Het Base team sluit goed aan bij onze missie om gebruiksvriendelijke, flexibele en schaalbare producten te leveren die zijn gericht op de klant. Samen werken we aan het verder integreren van de producten van Zendesk en Base zodat sales en service eenvoudiger kunnen samenwerken.

Financiële details van de overname worden niet bekendgemaakt. Voor het fiscale jaar dat eindigt op 31 december 2018, wordt verwacht dat de overname geen grote impact zal hebben op de omzet van Zendesk. Details over de reële en geschatte invloed van de acquisitie, worden gedeeld bij de bekendmaking van de financiële resultaten van het derde kwartaal dat eindigt op 30 september 2018.

Kijk op het Zendesk blog voor meer informatie over Zendesk en Base.