Zendesk (NYSE: ZEN) kondigt vandaag een strategische samenwerking aan met Tata Consultancy Services (TCS) om CRM-oplossingen te bieden voor grote organisaties. Het partnership combineert de software-oplossingen van Zendesk voor support, sales en engagement met de diepgaande contextuele kennis en ervaring in digitale transformatie van TCS. Zendesk en TCS werken samen om efficiënter tegemoet te komen aan de complexer wordende technische eisen van organisaties door het leveren van krachtige CRM-oplossingen en integraties op maat.

“We zijn verheugd om samen te werken met TCS om bedrijven beter in hun behoeften te ondersteunen”, zegt Ricardo Moreno, Vice President Worldwide Partners bij Zendesk. “Met de combinatie van de lange geschiedenis van TCS in het leveren van IT-diensten, consulting en bedrijfsoplossingen aan ‘s werelds grootste bedrijven in transformatie, en onze service-first CRM-oplossingen, zien we ernaar uit om bedrijven te helpen een transparante, responsieve en krachtige customer experience te bieden.” 

Het is voorspeld dat in 2020 de klantervaring belangrijker wordt in het onderscheidend vermogen van een merk dan de prijs en kwaliteit van het product. Dankzij de samenwerking profiteren wereldwijde bedrijven van de technische kennis van TCS en de software van Zendesk voor support, sales en engagement om tegemoet te komen aan de snel veranderende eisen van klanten en hun ervaring te transformeren.
 
Dit is inclusief: 
– Afstemming tussen de consultancy-, implementatie- en optimalisatiediensten van TCS en Zendesk’s CRM-productportfolio.
– Toegang tot de diepgaande kennis van TCS in verschillende sectoren, waaronder financiële dienstverlening, productie, retail et cetera. 

“TCS gebruikt zijn domeinkennis en hechte klantrelaties om zijn uitgebreide portfolio CRM/ CX-oplossingen in de juiste context te plaatsen om oplossingen op maat te creëren. Deze bieden een superieure klantervaring en leveren concurrentievoordeel op”, zegt Akhilesh Tiwari, Global Head, Enterprise Application Services bij TCS. “Onze samenwerking met Zendesk brengt het beste van beide organisaties samen om bedrijven te helpen hun digitale transformatie te versnellen.”

Het nieuws over de samenwerking met TCS komt na de recente aankondigingen van Zendesk over Support SuiteSales Suite en Sunshine. Deze service-first CRM-oplossingen stellen service en sales teams in staat om direct contact te maken met hun klanten en natuurlijke gesprekken te voeren via alle touch points. 

Dit partnership wordt aangekondigd tijdens het virtuele event van Zendesk, Relater dat vandaag vanaf 17.00 uur plaatsvindt. Om de aankondigingen, keynotes en andere updates van Zendesk te bekijken bezoek: zendesk.com/relater.

Kijk voor meer informatie ook op de Zendesk Partner Marketplace