Zendesk versterkt deze week zijn regionale managementteam in EMEA met de benoeming van Peter Lorant als Chief Operating Officer EMEA. De benoeming moet bijdragen aan het versnellen van de groei in de EMEA-regio (Europa, het Midden-Oosten en Afrika) die met ruim 56.000 klanten voor meer dan 27% deel uitmaakt van de wereldwijde activiteiten van het bedrijf.

Lorant is de eerste COO die Zendesk aanstelt in de regio, waar hij de go-to-market-strategieën en operatie voor EMEA zal leiden en rapporteert aan Zendesk CEO, Mikkel Svane. Peter is gevestigd in Londen en heeft meer dan 30 jaar ervaring in verkoop-, marketing- en operationele rollen bij onder meer Google, Business Objects, IBM en meest recent bij Workday.

Lorant is na de recente benoeming van Andrew Lawson, Senior Vice President EMEA Sales, de nieuwste toevoeging aan een groeiend team met senior managers in EMEA. Lawson is afgelopen mei in dienst getreden om een impuls te geven aan de groeistrategie van de regio en het klantenportfolio uit te breiden. Lorant en Lawson leiden samen de EMEA-activiteiten door deze unieke periode van verandering om de langetermijndoelstelling van Zendesk, om een ​​bedrijf met een miljardenomzet te worden, te ondersteunen.

“Ik ben verheugd de eerste COO voor Zendesk in EMEA te zijn en de versnelde groei in de regio vorm te geven”, zegt Lorant. “Dankzij de Europese wortels van het bedrijf hebben we een fantastische basis van meer dan 56.000 klanten in EMEA en veel van onze innovatieve producten zijn hier ontworpen.”

Ook nieuw in het senior team van Zendesk in EMEA zijn Celine Maher, Regional Vice President, UKI & Emerging Markets en Charlotte Møller-Andersen, Regional Vice-President, Noord-Europa. De recente uitbreiding van het managementteam laat zien dat het bedrijf toegewijd is aan zijn internationale activiteiten en bedrijven over de hele wereld wil helpen de beste klantervaringen te leveren die cruciaal zijn in deze bijzondere tijd.