Installatiebalie.nl, Royal Brinkman en Ameel Candy World vallen in de prijzen, speciale vermelding voor Forbo Flooring 

Tijdens ‘Hét B2B E-commerce Event’ in de Van Nelle Fabriek zijn de B2B E-commerce Awards feestelijk uitgereikt. Installatiebalie.nl, Royal Brinkman en Ameel Candy World (België) zijn de winnaars van de eerste editie van deze B2B e-commerce-prijzen georganiseerd door Sana Commerce.

Sana Commerce beloonde vernieuwers in de B2B e-commerce met hun bijzondere prestatie in drie verschillende categorieën: B2B User Experience Award, B2B Innovatie Award en de Customer Success Award. Daarnaast ontvingen Forbo Flooring BV, internationale leverancier van hoogwaardige vloerbedekking, en Installatiebalie.nl een Ambassador Award voor hun bijdrage aan de bekendheid van B2B e-commerce door het vertellen van hun succesverhaal onder andere tijdens bijeenkomsten en via referentiecases. 

  • Winnaar B2B User Experience Award – Installatiebalie.nl

De jury prijst Installatiebalie.nl, elektronische groothandel voor regionale installateurs, voor de succesvolle toepassing van ‘best practices’ vanuit B2C in hun B2B-omgeving. Zoals trust pilot, mega-menu en chatfunctionaliteit. Ook is er lof voor de onderscheidende aanpak in een vrij traditionele branche en de integratie met de Kamer van Koophandel. 

  • Winnaar B2B Innovation Awards – Royal Brinkman 

Royal Brinkman, leverancier en adviseur voor de (professionele) tuinbouw, verdient volgens de jury de prijs voor meest innovatieve partij omdat ze de omslag hebben weten te maken van een bedrijf dat producten verkoopt naar een organisatie die advies, kennis en tooling deelt. Ook Royal Brinkman opereert in een traditionele branche, maar dit weerhoudt het bedrijf niet om klanten actief te betrekken bij de doorontwikkeling van het platform en hun online activiteiten. Door de omnichannel-strategie versmelten digitale en niet-digitale onderdelen van het bedrijf, dit heeft onder andere gezorgd voor het doorstromen van medewerkers naar andere functies en het sluiten van fysieke locaties. Ook heeft Royal Brinkman succesvol internationaal kunnen uitbreiden. 

  • Winnaar Customer Success Award – Ameel Candy World 

Ameel Candy World (België) is een internationale groothandel in snoep, koek, chocolade en frisdrank. Het klantenbestand varieert van buurtwinkels en benzinestations tot supermarkten en ziekenhuizen. Na het eerste jaar met een B2B e-commerce platform presteerde Ameel al bijzonder goed: 50 procent van de orders gebeurde digitaal. Dit is mede te danken aan de sales-medewerkers, die in een conventionele branche klanten weten te overtuigen om via de digitale weg te bestellen. Ook stroomlijnt Ameel de offline en online communicatie op een slimme manier, denk hierbij aan aanbiedingen zowel digitaal als in print. Een bijzondere vermelding voor de CEO van Ameel is volgens de jury op zijn plaats. In het familiebedrijf staat deze vernieuwer van 70 jaar pal achter de digitale plannen van zijn organisatie, waar hij nog actief werkzaam is. 

Meer informatie over Hét B2B E-commerce Event.