Toucan Toco, specialist in data storytelling en BearingPoint, een consultancy-organisatie voor management en technologie, hebben een partnership gesloten. De samenwerking sluit aan bij het doel van beide bedrijven om organisaties te helpen bij het implementeren van een datagedreven cultuur. Deze cultuur is volgens BearingPoint en Toucan Toco noodzakelijk voor een succesvolle digitale transformatie. Het partnership betekent ook een volgende stap in het realiseren van de ambities van Toucan Toco op de Nederlandse markt.

“Baptiste Jourdan, mede-oprichter & Business development Director van Toucan Toco: “BearingPoint is sterk in het verder brengen van organisaties in het proces van digitale transformatie. Zij weten dat het breed beschikbaar stellen van data aan medewerkers hierbij een belangrijke rol speelt. Het partnership in Nederland is, naast onze samenwerking in Frankrijk, een mooie volgende stap in onze gezamenlijke missie en ik zie ernaar uit ook op andere markten samen organisaties te helpen het maximale uit hun data te halen.”

Gebruiksvriendelijkheid en aantrekkelijke interface
De gebruiksvriendelijkheid van de toepassing, de aantrekkelijke interface en de mobiele beschikbaarheid, zijn voor BearingPoint belangrijke redenen om samen te werken met Toucan Toco. Jaco Van Zijll Langhout, partner bij BearingPoint: “We merken dat bedrijven terughoudend zijn bij in het in gebruik nemen van nieuwe tooling als er uitgebreide training aan vast zit. Er is behoefte aan toepassingen die zo laagdrempelig en intuïtief zijn dat mensen er graag mee werken. Met Toucan Toco hebben we die oplossing gevonden.”

Van Zijll Langhout ziet dat traditionele tools voor datavisualisatie met name worden gebruikt door data-analisten. “Dit betekent dat business users altijd weer terug moeten als zij een specifiek dashboard willen zien. Dit kost tijd en belemmert de slagkracht. Bovendien ontbreekt de mogelijkheid om dieper in te gaan op de data, omdat men niet zelf kan doorklikken. Dankzij onze samenwerking met Toucan Toco kunnen we de data en de inzichten daaruit, direct naar de business professional brengen zodat deze sneller, betere beslissingen kan nemen.”

Roadmap naar predictive analytics
Het partnership met Toucan Toco is voor BearingPoint een mooie aanvulling op de bestaande dienstverlening waarmee het klanten onder meer door middel van analytics helpt succesvol te zijn. Toucan Toco geeft medewerkers snel en eenvoudig de beschikking over de data die relevant is voor zijn of haar discipline. Dit betekent dat business analisten zich nadrukkelijker kunnen richten op diepere analyses en het ontwikkelen van de roadmap naar ‘predictive analytics’. Daarmee kan BearingPoint organisaties helpen nog beter te anticiperen en concurrenten een stap voor te blijven.