In de nieuw gecreëerde functie leidt Beyer de internationale ambities van het bedrijf op de Noord-Amerikaanse markt

Sana Commerce benoemt Tim Beyer als CEO en president voor Noord-Amerika met ingang van 1 januari 2019. In deze nieuwe functie is Beyer verantwoordelijk voor de groei van alle B2B e-commerce-activiteiten van Sana in deze regio. Momenteel werken 200 organisaties in Noord-Amerika met Sana Commerce, het bedrijf verwacht dit aantal klanten in 2020 te hebben verdubbeld.

“Sana Commerce is het enige e-commerce platform dat voorziet in de unieke behoeften van B2B-bedrijven die willen groeien met behulp van e-commerce”, zegt Michiel Schipperus, CEO van Sana Commerce. “Er liggen voor Sana enorme kansen om juist in dit segment een belangrijke rol te spelen in Noord-Amerika. Aan Tim de schone taak ons te helpen om marktleider te worden.”

Sana Commerce - Tim BeyerBeyer kwam in 2013 bij Sana Commerce in dienst. De afgelopen drie jaar was hij de COO van het Rotterdamse bedrijf. In deze rol heeft hij Sana’s wereldwijde uitbreiding begeleid, waaronder de opening van het kantoor in New York.

“We willen het volwassenheidsniveau verhogen en accelereren op alle niveaus binnen de organisatie. Dit wil zeggen de acquisitie van klanten versnellen, een betere samenwerking met onze partners en de focus van de productontwikkeling verleggen op ‘US-first features’”, zegt Beyer. “Om dit te bereiken, zullen we flink investeren in ons team en onze mensen.” Sana Commerce is van plan om het Amerikaanse team te laten groeien tot 50 medewerkers voor het einde van 2019.

 


Over Tim Beyer
Beyer heeft een bachelortitel op het gebied van International Business Administration en twee masterdiploma’s in Finance and Investment (MSc) en financieel recht (LLM, cum laude) van de Rotterdam School of Management, Erasmus University. Hij is een veelgevraagd gastdocent bij verschillende onderwijsinstellingen in binnen- en buitenland over onderwerpen als internationaal ondernemerschap, intercultureel management, marktstrategieën en ‘scaling up’.