Met ThoughtSpot Cloud kan iedere medewerker vragen stellen, inzichten krijgen en actie ondernemen op basis van cloud-data
 
ThoughtSpot, leider in search- en AI-gedreven analytics, kondigt de beschikbaarheid aan van ThoughtSpot Cloud. Dit is de eerste SaaS-oplossing die zakelijke gebruikers de flexibiliteit biedt om direct inzichten te krijgen uit data in de cloud. Met ThoughtSpot Cloud stellen organisaties medewerkers in staat om binnen enkele minuten inzichten te krijgen op basis van alle cloud-data. Hiermee kunnen bedrijven de ROI van hun cloud datawarehouses zoals Snowflake, Amazon, Redshift, Google BigQuery en Microsoft Azure Synapse, maximaliseren.  

Enterprise analytics is eindelijk klaar voor de cloud  
Oplossingen voor enterprise analytics bewogen zich doorgaans langzaam richting de cloud. Belemmeringen daarvoor waren de beperkte en langzaam groeiende netwerkbandbreedte, het feit dat data grotendeels ‘on premises’ bleef, fragmentatie van data in verschillende clouds en zorgen over security. Technologische verbeteringen in de afgelopen vijf jaar, met name de introductie van datawarehouses in de cloud, hebben veel van deze zorgen weggenomen. Ondanks deze ontwikkelingen blijft toegang tot data een uitdaging.

Maar liefst 73% van de data wordt niet benut voor analyses. Organisaties hebben een kant-en-klare oplossing nodig die naadloos werkt met datawarehouses in de cloud, zodat alle medewerkers, van directeur tot 
medewerker op de werkvloer, tot op detailniveau inzicht krijgen vanuit hun hele cloud. De pandemie heeft wereldwijd de verschuiving naar een digitale economie versneld. Organisaties moeten initiatieven voor digitale transformatie omarmen of ze zullen achterblijven. Traditionele bedrijfsmodellen worden opgeschud door het slim gebruiken van data, terwijl werken op afstand de norm wordt, waardoor bedrijven meer dan ooit tevoren investeren in de cloud. Met verhoogde cloud-uitgaven moeten zij opnieuw nadenken over hoe hun teams de volledige kracht van de cloud kunnen benutten om snel, maar duurzaam te groeien.

ThoughtSpot Cloud speelt hierop in en biedt organisaties een oplossing waarmee zij direct waarde kunnen halen uit hun cloud-investeringen en de voordelen uit digitale transformatie kunnen maximaliseren. ThoughtSpot Cloud werkt met populaire cloud datawarehouses zoals Amazon Redshift, Snowflake, Google BigQuery en Microsoft Azure Synapse, waardoor business professionals met search en AI inzichten kunnen halen uit al hun cloud-data. 

“Naar de cloud gaan en de cloud voor je laten werken, zijn twee verschillende zaken. Dat is waarom de integratie van ThoughtSpot met onze bestaande AWS-gebaseerde data lakes zo belangrijk was”, zegt Callie Cobbs, Senior. Lead Analyst bij Chick-fil-A. “Omdat onze organisatie en het datavolume blijven groeien, hadden we een platform nodig dat kan meeschalen en onze gebruikers sneller van waardevolle inzichten kan voorzien waarmee zij geïnformeerde beslissingen kunnen nemen die aansluiten bij de snelheid van de organisatie.”

“Elke werknemer uitrusten met de kracht van data is de levensader geworden van moderne organisaties. Dit is vooral duidelijk geworden door de uitdagingen die COVID-19 met zich meebrengt”, zegt Sudheesh Nair, CEO van ThoughtSpot. “ThoughtSpot Cloud is speciaal ontwikkeld om tegemoet te komen aan de behoefte van klanten om de kracht van hun cloud-data volledig te benutten en sneller dan ooit tevoren echte digitale transformatie te stimuleren. Trage legacy-oplossingen met infrastructuurbeperkingen kunnen hier simpelweg niet aan voldoen. Onze klanten vertrouwen op ons om hen te helpen een meer op feiten gebaseerde wereld te creëren door het gebruik van data. Met ThoughtSpot Cloud hebben we een grote stap voorwaarts gezet in het verwezenlijken van deze belangrijke missie.”

Voordelen en functies ThoughtSpot Cloud 
ThoughtSpot Cloud is gebouwd op een uiterst schaalbare, cloud-native architectuur. Functionaliteit en voordelen zijn onder meer:  

  • Managed service: Het search- en AI-gedreven analytics platform van ThoughtSpot is beschikbaar als een volledige managed service.
  • Gebruiksgemak: Ervaar binnen enkele minuten de kracht van search- en AI-gedreven analytics met minimale configuratie.
  • Gepersonaliseerde onboarding: Specifieke onboarding flows gebaseerd op functies om een ervaring op maat te creëren voor verschillende gebruikers waarmee er sneller waarde gehaald wordt uit de oplossing.   
  • Search assist: Digitale assistent die nieuwe gebruikers stap-voor-stap helpt.   
  • Prebuilt SpotApps: Herbruikbare low-code templates waarmee het krijgen van inzichten uit specifieke applicaties zoals Salesforce simpel en schaalbaar wordt.  
  • In-database voordelen: Voer queries direct uit in high-performance, cloud datawarehouses zoals Snowflake, Amazon Redshift, Google BigQuery en Microsoft Azure Synapse.
  • Prijsmodel: Betaal alleen voor de data die wordt gebruikt en geanalyseerd, niet voor het aantal gebruikers.  
ThoughtSpot Cloud Search

“Sinds de oprichting heeft ThoughtSpot één doel: data toegankelijk maken voor iedereen. Met onze search- en AI-gedreven analytics-oplossing leveren we de meest eenvoudige analytics-ervaring die het voor iedereen ongeacht technische vaardigheden, mogelijk maakt om vragen te stellen aan data en betere beslissingen te nemen”, zegt Ajeet Singh, medeoprichter en Executive Chairman bij ThoughtSpot. “Met de introductie van ThoughtSpot Cloud, breiden we ons portfolio uit om direct waarde te leveren op basis van alle bedrijfsdata, waar deze zich ook bevindt. Dit geeft onze klanten de vrijheid om hun data te beheren in alle public en private cloud-omgevingen terwijl ze een moderne search-gebaseerde interface beschikbaar stellen aan iedereen in hun organisatie.”  

“De wereld beweegt zich al jaren naar de cloud en organisaties behalen enorme voordelen op het gebied van snelheid en efficiency. Te vaak horen we echter dat deze organisaties moeite hebben om hun volledige team te voorzien met inzichten uit hun cloud-data”, vindt  Chris Degnan, Chief Revenue Officer bij Snowflake. “ThoughtSpot Cloud maakt het heel simpel voor bedrijven om search- en AI-gedreven analytics direct in Snowflake toe te passen en meer waarde te halen uit hun data in de cloud.” 

Voor meer informatie: www.thoughtspot.com/cloud

Sudheesh Nair, CEO ThoughtSpot