Telefónica Tech en CyberArk hebben een partnership gesloten om identiteitsrisico’s bij klanten verder in te dammen middels SaaS-gebaseerde cybersecurity-oplossingen. Zakelijke Telefónica-klanten en telecom operators krijgen toegang tot een nieuwe set beveiligingstools gebouwd op het Identity Security platform van CyberArk. Door het als managed service aan te bieden, profiteren klanten van allerlei groottes van het aanbod. 

Bedrijven zetten complexe netwerken op om het werken op verschillende locaties en digitale ontwikkelingen te faciliteren. Hierdoor schiet traditionele perimeter-gebaseerde security tekort; er zijn te veel credentials, secrets en identiteiten te beheren. De gaten in de perimeter zijn te makkelijk te benutten, waardoor machine- en gebruikersidentiteiten kunnen worden overgenomen. Het CyberArk Identity Security platform is daarom gericht op privileged access management, waarbij met een security-first aanpak authenticatie, autorisatie, toegang en audit in een gebruiksvriendelijk geheel wordt samengebracht.

“Corporate security is door de pandemie veranderd. Telefónica Tech wil hierop inspelen door managed services aan te bieden die niet alleen op onze eigen SOC-capaciteit zijn gebaseerd, maar ook via samenwerkingen met vooraanstaande technologiepartners”, aldus Alberto Sempere, Cybersecurity Product & Services Director bij Telefónica Tech. “We breiden onze Identity Security aanbod daarom uit, en bieden het volledige CyberArk Identity Security platform aan als managed services voor onze klanten wereldwijd.”

“Gebruikersgegevens en machine-secrets genieten de voorkeur bij aanvallers om toegang te krijgen tot gevoelige data”, zegt Chris Moore, Vice President Global Channels, CyberArk. “Telefónica Tech is een van ‘s werelds grootste MSP’s dus we werken graag met hen samen om hun managed cyber services-portfolio te verstevigen. Dankzij de Identity Security-aanpak zijn hun klanten in staat cyber-risico’s te verkleinen.”