Prijzen worden uitgereikt in drie categorieën: B2B User Experience, B2B Innovatie en Customer Success.

Sana Commerce organiseert dit jaar voor het eerst de B2B E-commerce Awards. De awards worden uitgereikt tijdens de vierde editie van Hét B2B E-commerce Event op 26 september in de Van Nelle Fabriek in Rotterdam. 

Steeds meer B2B-bedrijven kiezen ervoor om hun producten en diensten ook via een online platform te verkopen. Er zijn al meerdere awardshows waar succesvolle e-commerce projecten in het zonnetje worden gezet, maar geen van deze verkiezingen richt zich specifiek op de B2B-markt. 

Voor de B2B E-commerce Awards zijn bedrijven en organisaties in Nederland en België geselecteerd. Een vakjury heeft vervolgens een top-3 bepaald en zal tijdens het Hét B2B e-commerce event de winnaars bekend maken. 

Genomineerden

De volgende bedrijven maken kans op een B2B E-commerce Award in één van de drie categorieën. Naast deze awards wordt ook een prijs uitgereikt aan de ‘Ambassadeur van het Jaar’. 

B2B User Experience award

Voor deze award is gekeken naar welke webshops een unieke en naadloze klantervaring bieden. Belangrijke selectiecriteria zijn design, conversiepad, of de shop gepersonaliseerde informatie toont en hoe omnichannel de beleving is.


B2B Innovatie awards

Voor deze award is gekeken naar welke webshops vernieuwend en innovatief zijn. Belangrijke selectiecriteria zijn unieke features, integratie met andere tools en verrassende online strategieën.

Customer Success award

Voor deze award is gekeken naar welke webshops succesvol zijn in het behalen van bedrijfsdoelstellingen, zoals het verbeteren van interne efficiëntie, hogere orderwaarde, het percentage klanten dat online zaken doet.