Sana Commerce Cloud biedt B2B-bedrijven een snelle manier om ook online zaken te doen en te voldoen aan de veranderende klantvraag

Sana Commerce kondigt vandaag Sana Commerce Cloud aan: één van de eerste B2B-oplossingen die headless-ready e-commerce aanbiedt. Sana Commerce Cloud gebruikt GraphQL om de back-end en de front-end van de oplossing te ontkoppelen. Hierdoor kunnen bedrijven hun ERP-systemen via Sana integreren, maar andere platformen gebruiken voor de front-end die de klant te zien krijgt. Dit biedt tal van mogelijkheden om in de toekomst andere toepassingen toe te voegen, zoals voice of zelfs barcodescanners, waarmee bedrijven een naadloze, gepersonaliseerde klantervaring kunnen creëren om langdurige klantrelaties te onderhouden. 

Sana heeft ook functies ingebouwd in het nieuwe platform die voorheen alleen beschikbaar waren via maatwerkaanpassingen, zoals een nieuwe design-functie met drag & drop om een online storefront te ontwerpen en de mogelijkheid om een overzicht te exporteren van winkelwagentjes met gekozen, maar nog niet afgerekende producten. Dit maakt het voor bedrijven gemakkelijker, goedkoper en minder complex om een ​​e-commerce-oplossing te implementeren en te starten. Een Software Development Kit (SDK) en Application Development Kit (ADK) geven ontwikkelaars toegang tot de volledige broncode en ook niet-technische gebruikers kunnen hun shops eenvoudig aanpassen. Sana Commerce Cloud zorgt ervoor dat bedrijven zich snel kunnen aanpassen aan de veranderende verwachtingen van klanten.


Eerste e-commerce single-page applicatie voor B2B

Sana Commerce Cloud is de eerste e-commerce single-page application (SPA) ontworpen voor B2B. Online shops kunnen pagina’s dynamisch laden, dit wil zeggen dat een pagina niet elke keer als een bezoeker er naartoe navigeert opnieuw ingeladen moet worden. Sana heeft de hele front-end omgebouwd tot een SPA, met als resultaat kortere wachttijden, meer gemak en verbeterde conversie. 

Sana heeft Sana Commerce Cloud gebouwd op React.js, een erkende industriestandaard en front-end framework voor webapplicaties. Als een open-source JavaScript-bibliotheek die wordt gebruikt om gebruikersinterfaces te bouwen met behulp van herbruikbare UI-componenten, heeft React.js de basis gelegd voor het e-commerce platform dat als een SPA gebouwd kan worden. Hierdoor kunnen bedrijven efficiënter webshops ontwikkelen, want zodra nieuwe features of componenten, zoals een menu, formulier, zoekvak of winkelwagentje, zijn aangemaakt, kunnen deze eenvoudig worden gebruikt en hergebruikt voor verschillende webshops. Voor bedrijven met meerdere merken, die graag een uniforme uitstraling willen leveren, vereenvoudigt dit het ontwikkelproces aanzienlijk. 

Ondersteuning self-service

Het nieuwe platform is gericht op totaal klantgemak. Integratie met het ERP-systeem van een bedrijf zorgt ervoor dat bestaande gegevens, zoals beschikbaarheid, gepersonaliseerde prijsopties en bestelhistorie, onmiddellijk worden weergegeven in de online shop, dit voorkomt fouten en vertragingen en biedt een betrouwbare online ervaring. 

Daarnaast biedt Sana Commerce Cloud de mogelijkheid om self-service te ondersteunen, zodat gebruikers facturen kunnen opzoeken, online kunnen betalen, een retourzending kunnen verwerken of iets opnieuw kunnen bestellen. Door het gemak en de betrouwbaarheid te verbeteren, kunnen bedrijven de klantloyaliteit en ‘customer advocacy’ verhogen en uiteindelijk het potentieel gebruiken om meer omzet en winst te behalen. 

Visual Designer

Sana heeft ook een nieuwe eenvoudige en gemakkelijk te gebruiken storefront-maker geïntroduceerd, Visual Designer, zodat organisaties snel een goede interface voor hun klanten kunnen ontwikkelen. Visual Designer biedt ook een intuïtief en gebruiksvriendelijk contentbeheersysteem, dat SEO en contentplanning ondersteunt. Met drag & drop kunnen bedrijven achtergronden ontwerpen met afbeeldingen en video’s, en rijen en kleurkolommen van animatie voorzien. 

Andere klantgerelateerde functies, zoals het afrekenen van gast-accounts, helpen B2B-organisaties om meer omzet te genereren. Bovendien kunnen bedrijven gebruikers meer transparantie bieden over betalingsopties, bestelgeschiedenis (zowel online als offline), offerteaanvragen en retouren – allemaal met één klik op de knop. Deze totale transparantie bevordert het vertrouwen en de loyaliteit bij eindklanten en biedt hetzelfde gemak en dezelfde betrouwbaarheid online die ze offline gewend zijn.

Arno Ham, Chief Product Officer bij Sana, licht toe: “E-commerce is meer dan alleen het faciliteren van transacties. Het gaat erom bedrijven te helpen digitale kanalen te gebruiken om de klantervaring te verbeteren en de prioriteit aan een goede klantrelatie te geven. Sana Commerce Cloud is vanaf de grond af opgebouwd om een zo goed mogelijke oplossing te creëren die het voor bedrijven gemakkelijk maakt om online zaken te doen. Of deze oplossing nu wordt gebruikt door het hele bedrijf of om een nieuwe markt te betreden. We zien dat de markt zich continu ontwikkelt, wij willen dat ons product gelijke tred houdt om aan de behoeften van onze klanten te voldoen.” 

Het Deense groene energiebedrijf Verdo A/S, dat een omzetgroei van 50 procent behaalde sinds het gebruik van Sana, kreeg als een van de eerste de kans om het nieuwe product te testen. “Ik ben erg onder de indruk. Sana Commerce Cloud gaat net dat stapje verder voor de klant. Onze klanten maken zich minder zorgen over een paar extra euro’s, als ze maar gemakkelijk zaken met ons kunnen doen. Sana helpt ons hierbij. We hebben veel meer contact met onze B2B-klanten na de implementatie van het huidige Sana-platform. Met Sana Commerce Cloud en de nieuwe contentmodule wordt het heel gemakkelijk om specifieke campagnes te starten. En de voortdurende updates en snelle laadtijden van webpagina’s zijn fijne voordelen voor onze klanten”, zegt Peter Berggreen Olesen, e-commerce manager bij Verdo A/S.

Bezoek om meer te weten te komen over Sana e-commerce en wat het haar klanten te bieden heeft www.sana-commerce.com