Sana kondigt een SaaS-versie van het B2B e-commerce platform aan. Grootschalige upgrades zijn niet langer nodig door de continue updates aan het e-commerce platform. Hierdoor behouden fabrikanten, groothandels en detailhandelaren hun voorsprong in de snel veranderende markt van online verkoop. De nieuwe versie, Sana 9.3, wordt in september 2018 beschikbaar voor klanten.

Updates van de oplossing en het aanbieden van nieuwe functies helpen klanten van Sana om aan de toenemende eisen van zijn B2B-koper te voldoen. Bij de lancering van Sana 9.3 krijgen gebruikers de mogelijk om nieuwe functionaliteiten direct in te zetten. Een voorbeeld hiervan is de ‘one-step check-out’, waardoor het aankoopproces voor vaste klanten eenvoudiger wordt. Klanten kunnen ook direct de sales-afspraken inzien en eventuele kortingen worden automatisch toegepast tijdens het afrekenen.

App-store en add-ons
Gebruikers van Sana krijgen toegang tot een app-store van waaruit ze bepaalde add-ons zelf kunnen inschakelen. Met deze add-ons kunnen deze gebruikers meer features inzetten, meer informatie bieden en een betere klantervaring leveren. Er is een ruime keuze aan add-ons, zoals integratie met verschillende betaaldiensten, mogelijkheden voor het maken van content-pagina’s, in-page navigatie, het vullen van een online winkelwagentje door middel van het uploaden van een CSV-bestand, aanbieden van Twitter-feeds, store locators, aanmeldboxen voor een nieuwsbrief, flexi-tiles en integratie met verschillende leveringsdiensten.

Integratie met SAP en Microsoft
De motor van de Sana-webwinkel is het ERP-systeem. Sana kan worden geïntegreerd met het SAP- of Microsoft Dynamics ERP-systeem van het bedrijf. Dit betekent dat wijzigingen in de data op het ene platform automatisch en direct worden weergegeven in het andere systeem. Sana wil op deze integratie verder bouwen en is van plan elk jaar circa 10 tot 15 nieuwe belangrijke productfunctionaliteiten en 15 nieuwe add-ons toe te voegen aan het SaaS-product.

Arno Ham, CPO bij Sana zegt: “Met Sana SaaS leveren we een oplossing die klanten continue toegevoegde waarde biedt en waarmee ze nu en over twee, vijf of tien jaar online kunnen blijven concurreren. De klant heeft meer controle door de SaaS-oplossing. Ze kunnen gemakkelijk profiteren van allerlei nieuwe functionaliteiten, zonder hiervoor het hele systeem te hoeven upgraden. Deze flexibiliteit is belangrijk in een dynamische markt als die van online winkelen.”

Upgrades en security
Bugfixes en upgrades worden maandelijks of eens per kwartaal uitgevoerd, zodat alle webwinkels veilig, up-to-date en in een secure omgeving worden gebruikt. Omdat de oplossing van Sana integreert met het ERP-systeem van de klant, zijn het connection point, de database en file storage voorzien van encryptie om zeker te zijn het platform beveiligd is. Alle onderdelen van Sana SaaS draaien op het veilige Microsoft Azure platform. Daarnaast worden er dagelijks back-ups gemaakt van de webwinkels van klanten, deze back-ups worden op verschillende locaties wereldwijd opgeslagen.

Eenvoudig overstappen op Sana SaaS
Bedrijven die overstappen op het Sana SaaS-platform profiteren van een eenvoudige maandelijkse abonnementsmodel, waaronder alle kosten voor licenties, hosting en support vallen. Sana maakt gebruik van een flexibel proces waarbij klanten zo geruisloos mogelijk door upgrades van functies worden geloodst. Daarnaast bestaat er de mogelijkheid om een nieuwe release eerst te beta-testen, voordat een upgrade wordt doorgevoerd. Sana SaaS checkt ook of de versie van het ERP-systeem gebruikt kan worden voor een nieuwe functies.