Bedrijven uit negen verschillende landen maken kans op een award in een van de zes categorieën 
Speciale prijs voor beste e-commerce manager

Sana Commerce reikt dit jaar voor de derde keer de B2B E-commerce Awards uit aan bedrijven en e-commerce managers in zes verschillende categorieën en een publieksprijs. Net zoals de vorige editie zullen de prijzen digitaal uitgereikt worden, dit heeft als voordeel dat ook de genomineerden vanuit andere tijdzones in het zonnetje gezet kunnen worden. Er zijn vanuit de meer dan vijftig inzendingen in totaal 12 bedrijven uit negen verschillende landen geselecteerd, die meedingen om een prijs. Op 7 oktober worden de awards uitgereikt via een digitale ceremonie. 
Vorig jaar won het Nederlandse Royal Brinkman de award voor meest innovatieve project. Daarnaast werden er twee awards digitaal in België afgeleverd, want Vincent Sheppard won de prijs voor beste nieuwkomer en the baby’s corner mocht de publieksprijs in ontvangst nemen. Ook dit jaar kan iedereen online stemmen op zijn favoriete project

Online en offline dezelfde ervaring bieden
Afgelopen anderhalf jaar hebben B2B-bedrijven door de pandemie hun digitale transformatie versneld. Uit een recent onderzoek van McKinsey blijkt zelfs dat e-commerce sinds februari 2021 de meest populaire route-to-market is geweest. “Veel B2B bedrijven zijn nog steeds niet in staat om hun klanten op dezelfde hoogwaardige manier online te bedienen als wat hun klanten offline van ze gewend zijn. Dat komt doordat ze niet altijd alle relevante informatie in hun webshop kunnen laten zien, of doordat de informatie niet altijd klopt, bijvoorbeeld ten aanzien van prijzen, of de beschikbaarheid van producten. Dit illustreert hoe lastig B2B e-commerce nog steeds is. Gelukkig zijn er ook veel succesvolle voorbeelden in B2B e-commerce en die zetten we graag in het zonnetje. Daarom organiseren we de B2B E-Commerce Awards. Ook dit jaar weer met inzending vanuit meer dan 20 verschillende landen.”, zegt Michiel Schipperus, CEO bij Sana Commerce.  

Jury 
De jury bestaat uit verschillende experts uit de B2B e-commerce industrie: Michiel Schipperus (CEO bij Sana Commerce), Melanie Volkmann (General Manager DACH-regio bij Sana Commerce), Kristof van der Voort (Business Consultant bij iFacto), Rui Pedro Silva (Chief Digital Officer bij Eriks) en Diego Claessens (B2B E-Commerce Manager van 2020). Zij zullen de komende weken bepalen welke projecten en personen in de prijzen zullen vallen. Op 7 oktober zullen de winnaars middels een online awards ceremonie bekend worden gemaakt. De B2B E-Commerce Awards worden uitgereikt in de volgende categorieën: 

Best Newcomer

  • North Scaffold (Canada) 
  • Promolek (Roemenië) 
  • Univergomma (Italië) 

E-Commerce Manager of the Year

  • Kieran Neale – CRC Industries (België) 
  • Nathan Ayres – Labelmaster (Verenigde Staten) 
  • Tiziano Nieri – Univergomma (Italië) 

Enterprise 

  • Forbo Flooring (Nederland)
  • Ravensburger (Duitsland)
  • Vera Bradley (Verenigde Staten) 

Innovation

  • Familia Bercomat (Italië) 
  • Hartingbank (Nedeland)  
  • Univergomma (Italië) 

User Experience 

  • Ergonomic (Mexico) 
  • Eusica (Mexico) 
  • Univergomma (Italië)

E-Commerce Success 

  • Atkins Farm & Garden Machinery (Ierland)
  • Eusica (Mexico) 
  • Univergomma (Italië)