Sana Commerce lanceert een betalingssysteem voor B2B e-commerce-betalingen met Adyen als technologiepartner. Sana Pay creëert een ​​soepele kassa-ervaring voor B2B-kopers, vergelijkbaar met die van B2C-webwinkels, wat leidt tot 34 procent minder verlaten winkelwagentjes. Het betalingssysteem stelt fabrikanten, distributeurs en groothandels in staat om duurzame relaties met hun kopers op te bouwen.
77 procent van de B2B e-commerce-oplossingen staat alleen bankoverschrijvingen toe om een bestelling te betalen. Bij B2C-webshops is dit slechts 7,7 procent. B2B-portals die hun kopers wel toestaan ​​om online te betalen, bieden slechts één of twee betaalmethoden. Ondertussen nemen B2B-kopers de typische gewoonten van B2C-shoppers en verwachten zij ook bij zakelijke aankopen een naadloze koopervaring. Sana Pay stelt  fabrikanten, groothandels en distributeurs in staat om de betalingsproblemen waarmee ze te maken hebben in hun B2B webshop op te lossen.
Naadloos B2B-betaalsysteem 
Het gebrek aan betalingsmethoden kan verklaard worden doordat verschillende betalingsopties vaak door verschillende betalingspartners worden aangeboden.
De diverse marges leiden tot onvoorspelbare kosten en het koppelen van verschillende systemen creëren potentiële faalpunten tijdens het betalingstraject. Daarbij komt nog het bijhouden van veranderende technologie en regelgeving. Vanuit het perspectief van de koper kunnen de beperkte betalingsopties en technische problemen net zo frustrerend zijn. Een derde van de kopers geeft aan een slechte kassa-ervaring te hebben gehad in een B2B-portaal.
Met Sana Pay worden betalingsvoorkeuren, inclusief creditcardgegevens, opgeslagen, wat leidt tot 34 procent minder verlaten winkelwagentjes. Omleidingen zijn geëlimineerd: kopers blijven binnen de Sana Pay-applicatie om de betaling te verwerken en hierbinnen zijn alle betaalmethoden mogelijk. Dat geldt ook voor landspecifieke methoden, wat van belang is voor B2B-portals met een internationale klantenkring.
“Ook B2B-kopers verwachten inmiddels een betaalervaring die lijkt op hoe ze betalen voor artikelen in webshop gericht op consumenten: snel, soepel en digitaal. Kopers willen dat hun betalingsgegevens worden opgeslagen. Ze willen niet worden omgeleid naar een andere webpagina tijdens het afrekenen. Ze willen betalen op de manier die het beste bij hen past, waarbij ze verschillende betalingsopties verwachten”, zegt Michiel Schipperus, CEO bij Sana Commerce. “Met Adyen als technologiepartner voor Sana Pay kunnen we fabrikanten, distributeurs en groothandels helpen om niet alleen aan deze verwachtingen te voldoen, maar ze te overtreffen. Een soepele kassa-ervaring helpt B2B-verkopers om relaties met hun kopers op te bouwen, wat in B2B enorm belangrijk is.”
“We zijn verheugd om samen te werken met Sana Commerce bij de lancering van Sana Pay”, zegt Roelant Prins, CCO bij Adyen. “Het aanbieden van een eenvoudige betalingservaring is van cruciaal belang in de huidige B2B-markt en het kan een enorme kans zijn voor bedrijven die wrijving voor klanten willen verminderen. Met zoveel betaalmethoden in zoveel landen, is het essentieel om één platform te hebben dat ze allemaal kan beheren.”