Grootste analytics-congres in Nederland

SAS organiseert jaarlijks een gebruikersbijeenkomst: SAS Forum. Hier komen meer dan 1000 professionals samen om te horen over nieuwste ontwikkelingen op het gebied van onder meer analytics, data management, customer intelligence en risk & fraude. Experts en klanten vertellen bezoekers hoe zij met data en analytics op verschillende gebieden hun grenzen kunnen verleggen.

ItsaRep informeert bezoekers en pers

Uitdaging
Bij het organiseren van een bijeenkomst is het essentieel bezoekers vooraf, tijdens en na het event te informeren en te inspireren met sterke content. Enerzijds om zoveel mogelijk relevante bezoekers op het congres te verwelkomen en anderzijds om bezoekers doorlopend betrokken te houden. Daarnaast biedt het SAS Forum veel aanknopingspunten om de interesse te wekken van media. SAS vroeg ItsaRep om zowel de communicatie met bezoekers als de PR voor het forum te verzorgen.

Aanpak
In samenspraak met de event manager en communicatiemanager van SAS is een contentkalender opgesteld waarin zowel e-mailcommunicatie met bezoekers als blogcontent werd opgenomen. ItsaRep was verantwoordelijk voor de creatie van de content en publicatie op op het blog en de social media-kanalen van SAS. Ook bewaakten wij de planning zodat SAS Forum niet alleen op de dag zelf, maar ook voor en na de bijeenkomst ‘top of mind’ bleef bij bezoekers.

Om het event en SAS ook op externe platformen onder de aandacht te brengen creëerde ItsaRep een PR-plan. Hierin adviseerden wij onder meer een media-partnership met Numrush aan te gaan. Daarnaast zijn verschillende vakmedia en dagmedia benaderd voor interviews met sprekers van het forum.

Resultaat
Content
SAS Forum kon dit jaar op 1200 bezoekers rekenen. Met aantrekkelijke e-mails werden zij geïnformeerd over onder meer nieuwe sprekers en andere hoogtepunten van het event. Deze content verwerkten wij ook in blogartikelen die eens per twee weken in een nieuwsbrief worden verstuurd.

PR
ItsaRep zorgde daarnaast voor interviews met sprekers die optraden op SAS Forum. Dit leidde tot coverage op verschillende platformen zoals RTLZ, NOS, CIO.nl, een televisie-item bij Nieuwsuur, en een interview op NPO Radio 1.

Mediapartnership
Door het mediapartnership met Numrush werd ook op dit platform regelmatig aandacht geschonken aan SAS Forum.

Video
ItsaRep verzorgde op SAS Forum verder de presentatie van verschillende video-items die werden gebruikt voor blogartikelen en publicatie op de social kanalen van SAS.