PR en media aandacht
De media is onmisbaar voor het opbouwen van een goede reputatie, omdat media-aandacht onafhankelijker is dan een advertentie en ook zo overkomt. Want niet (alleen) jij, ook juist anderen moeten praten over de waarde van jouw product of organisatie.
In de media
Hoe kom je in de media? Daar helpen we je bij. Samen leggen we de verhaallijnen vast die interessant zijn. Die gieten we vervolgens in kraakheldere, waardevolle content: een achtergrondartikel, persbericht, opiniestuk, klantcase of blog, of misschien wel iets heel anders.
Onder content voor media verstaan we bijvoorbeeld:
- Persberichten
- Blogs
- Opiniebijdragen en reacties
- Thought leadership artikelen
- Cases
We creëren deze content volgens ons eigen, bewezen model en bieden deze vervolgens aan bij relevante media.
Medianetwerk en perslijst
Door de jaren heen hebben we een enorm netwerk van mediarelaties opgebouwd. We kennen veel journalisten en worden regelmatig benaderd met vragen over de sector van onze klanten, en soms ook over ons eigen vakgebied. Bij het opstellen van content voor media houden we altijd de journalist in ons achterhoofd, sterker nog, hun belang stellen we boven het commerciële belang van de organisatie. Daarin mogen we dan soms eigenwijs zijn; het levert ons wel een sterke reputatie op bij de media. En dat heeft weer als voordeel voor onze klanten dat we goede resultaten realiseren.
Samenwerkingen
It takes two to tango. We werken ook regelmatig samen met publicaties en journalisten om een goed, informatief verhaal op papier te krijgen. Zo organiseren we bijvoorbeeld rondetafelgesprekken en informatiebijeenkomsten, en zetten we onderzoeken uit om marktinzichten te verkrijgen.
Hoor en wederhoor, en iets van meerdere kanten belichten is een journalistiek principe waar we graag aan meewerken door bijvoorbeeld (snelle) reacties te verzamelen op ontwikkelingen in de markt zodat een journalist een completer beeld heeft.
Ook klaar voor doordachte media-aandacht?
Media-aandacht vraagt om een heldere blik, gedegen advies, een sterke communicatiestrategie – en een betrouwbare partner die je scherp houdt en de juiste kant op wijst.
Wij bouwen reputaties. Maar we kunnen er ook eens over praten. Laten we kennismaken.
Maar we kunnen er ook eens over praten.