MessageBird, marktleider in omnichannel cloud communications, neemt voor 35 miljoen USD het Engelse Pusher over. Met de overname van het bedrijf dat real-time webtechnologie levert, heeft MessageBird de beschikking over nieuwe tools en functies die ervoor zorgen dat klanten van MessageBird op nog meer manieren met hun klanten kunnen communiceren dan voorheen het geval was.  

De acquisitie volgt twee maanden nadat MessageBird in oktober een Series C investering binnenhaalde. Het is een volgende mijlpaal voor het bedrijf – dat zorgt voor een transformatie van de manier waarop organisaties met hun klanten communiceren – op weg naar een beursgang. 

Het real-time platform van Pusher met API’s en SDK’s wordt geïntegreerd en omgedoopt tot MessageBird Pusher. Hiermee zijn er nieuwe functies beschikbaar zoals in-app messaging, pushmeldingen en locatie tracking. Pusher blijft uiteraard ook beschikbaar als stand-alone product en er wordt ondersteuning geboden voor bestaande klanten.

“De wereldwijde pandemie heeft digitale transformatie in alle aspecten van ons leven versneld. Consumenten willen steeds vaker dat bedrijven met hen communiceren op de manier waarop ze zelf met hun vrienden communiceren en via de apps die ze gebruiken”, zegt Robert Vis, oprichter en CEO van MessageBird. “Het toevoegen van Pusher aan de MessageBird-familie betekent dat het nog gemakkelijker wordt voor de 15.000 bedrijven die op ons vertrouwen om door middel van messaging met hun klanten te communiceren via het kanaal waar zij de voorkeur aan geven.” 

Bij Pusher in Londen werken 25 mensen. Zij worden onderdeel van het groeiende MessageBird-team. Het klantportfolio van Pusher dat onder meer bestaat uit GitHub, MailChimp, CodeShip en The Financial Times wordt samengebracht met MessageBird-gebruikers als Deliveroo, Lufthansa Airlines, Heineken, Hugo Boss, Rituals Cosmetics en SAP.

“We creëren en onderhouden een complexe infrastructuur zodat ontwikkelaars de real-time functies kunnen bouwen die gebruikers snel nodig hebben, en zich kunnen focussen op de gebruikerservaring”, zegt Max Williams, CEO van Pusher. “De overname door MessageBird is een bijzondere kans om de impact en het bereik van het product waaraan we de afgelopen tien jaar hebben gewerkt, te vergroten. We zijn erg enthousiast om van MessageBird een nog betere omnichannel communicatie service te maken dan het al is, door met het toevoegen van een aantal mooie nieuwe functies te zorgen voor uitbreiding en verdieping.”

Van chat-apps en polls tot live sportcommentaar en het in kaart brengen van locaties, Pusher biedt ontwikkelaars mogelijkheden om op grote schaal krachtige real-time functies te creëren. Het bedrijf heeft voor zijn klanten in duizenden apps meer dan 18 triljoen berichten afgeleverd.