Albert Heijn ‘won’ recent de Liegebeest van het Jaar verkiezing van Wakker Dier. Allesbehalve een prestigieuze award om te ambiëren, en het was niet de eerste keer dat AH de Liegebeest-kaart toebedeeld kreeg.

Adformatie was benieuwd naar de mogelijke kans op reputatieschade voor Albert Heijn naar aanleiding van deze verkiezing en het verdere statement van Wakker Dier. Dit zegt dat marktleider AH minder doet aan het verbeteren van de leefomstandigheden van de kip dan andere supermarkten.
De aantijgingen zijn niet nieuw, maar AH laat geen verbeteringen zien. Krijgen consumenten hierdoor een negatiever beeld van de supermarkt? Zullen ze hun boodschappen ergens anders gaan doen?

Het vakblad benaderde Erik voor zijn professionele reactie als reputatiemanager op het nieuws rondom AH.

Dus, de reputatie van AH?

Volgens Erik raakt de Liegebeest Award de reputatie van AH niet of nauwelijks, omdat het de supermarkt is met een uiteenlopende keuze. AH is niet de ambassadeur van de plofkip.

Erik maakt ook de vergelijking met de Razzies. Hoe dat zit? Hier lees je het volledige artikel ‘Jaar na jaar op je donder van Wakker Dier, wat doet dat met het merk Albert Heijn?‘.

Nog meer ItsaRep in Adformatie

Onlangs mocht ook Mirjam in Adformatie reageren, dat ging over het vraagstuk Nestlé en de Raad van Kinderen.