Dataiku, leverancier van een open data science- en machine learning-platform, heeft ItsaRep gekozen als PR- en communicatiebureau in Nederland. De activiteiten van ItsaRep richten zich op het versterken van de naamsbekendheid van Dataiku, het opbouwen en versterken van mediarelaties en het effectiever inzetten van de content van Dataiku.

Romain Doutriaux, Marketing Director EMEA bij Dataiku over de keuze voor ItsaRep: “We zochten een proactieve partner in reputatiemanagement met ervaring in de IT- en technologiesector die kan bijdragen aan het vergroten van onze naamsbekendheid en de positionering van Dataiku. De expertise en het netwerk van ItsaRep en de betrokkenheid en resultaatgerichtheid die we tijdens een pilotproject hebben ervaren, waren doorslaggevend om te kiezen voor een samenwerking met ItsaRep.”

Van analytics tot enterprise AI
Dataiku helpt bedrijven innoveren met data van grootschalige analytics tot enterprise AI. Het gelijknamige platform begeleidt organisaties bij alle stappen die genomen moeten worden om van ruwe data tot inzichten te komen en deze ook te kunnen gebruiken in het operationele proces. In tegenstelling tot andere oplossingen is Dataiku ontworpen voor alle medewerkers binnen een datagedreven organisatie, van startende analisten tot IT-professionals en data scientists en iedereen daar tussenin. Dankzij de veelzijdigheid en flexibiliteit van het Dataiku-platform kunnen organisaties snel hun data omzetten in inzichten en zo sneller, betere beslissingen nemen.

Dataiku is in 2013 opgericht in Frankrijk en telt meer dan 200 medewerkers. Het internationale hoofdkantoor van het bedrijf bevindt zich in New York. Inmiddels werken meer dan 200 bedrijven wereldwijd, waaronder GE, Unilever, Sephora en FOX, met Dataiku om self-service analytics in te zetten en machine learning-modellen te operationaliseren. Daarmee kunnen zij data gebruiken om onder meer fraude te bestrijden, logistieke processen te optimaliseren en klanten beter van dienst te zijn. De snelle groei van Dataiku is onder meer mogelijk gemaakt door vier investeringsrondes waarmee in totaal 146 miljoen werd opgehaald. De laatste kapitaalinjectie in 2018 bedroeg maar liefst 101 miljoen dollar.

“We zijn trots om voor Dataiku aan de slag te gaan”, zegt Chantal Schepers, Managing Partner bij ItsaRep. “Het bedrijf heeft een sterke propositie waarmee het wereldwijd snel groeit en mooie klanten optekent. We kijken er dan ook naar uit om bij te dragen aan de profilering van Dataiku in Nederland.”