Dataiku, het platform voor Everyday AI, breidt het Dataiku Partner Network uit en stelt partners in staat om gezamenlijke aanbiedingen en go-to-market mogelijkheden te bouwen voor gezamenlijke verkopen, dienstenaanbod en marktbenaderingen. Leden van het netwerk zullen samen met Dataiku een ecosysteem van partners opbouwen waarmee hoogwaardige AI en ML op schaal geleverd kan worden.

Op dit moment heeft het Dataiku Partner Network wereldwijd een dekking in meer dan 50 landen met meer dan 3000 Dataiku certificeringen. Het netwerk omvat meer dan 325 cloud-, ISV-, reseller- en systeemintegratiepartners, waaronder AI-innovators als AWS, Google Cloud, Microsoft Azure, Snowflake, Deloitte, Capgemini, Slalom en vele anderen.

Het Dataiku Partner Network is opgericht om een netwerk van AI-partners van alle soorten op te bouwen. Onder de deelnemers zijn technologiepartners die nu een AI-platform kunnen aanbieden dat naadloos samenwerkt met hun eigen platform; resellerpartners die hun productportfolio willen uitbreiden met een innovatief AI-platform; en servicepartners die de adoptie van het Dataiku-platform door hun klanten kunnen ondersteunen.

“Dataiku zet zich in om ondernemingen te helpen meer waarde uit hun data te halen”, zegt David Tharp, SVP of Ecosystems and Alliances bij Dataiku. “We bouwen aan een netwerk van marktleidende organisaties die de kracht van AI en ML naar klanten en prospects brengen. Of het nu gaat om een technologie-, reseller- of dienstenpartner, het Dataiku Partner Network is ontworpen om onze partners én hun klanten te helpen buitengewone prestaties neer te zetten.”

Leden van het verbeterde Dataiku Partner Network genieten voordelen zoals:

  • Nieuw partner tiering model met badges om expertise en prestaties te tonen
  • Primeurs voor Dataiku productupdates en belangrijke bedrijfsaankondigingen
  • Exclusieve toegang tot Dataiku trainingen en evenementen
  • Uitgebreide onboarding ondersteuning
  • Marketingmiddelen, -programma’s en -campagnes om vraagontwikkeling te stimuleren