In een interview met Nu.nl beklaagde CMO Arjan Dijk van Booking.com zich deze week over het slechte imago van het bedrijf bij Nederlanders.

“Toen ik twee jaar geleden bij Booking begon, dacht ik echt dat Nederlanders dit het meest fantastische bedrijf van het land vinden. Dat iedereen trots was op een Nederlands technologiebedrijf dat wereldwijd zo’n rol speelt.” Al vrij snel kwam hij erachter dat dit niet het geval was. (lees hier het volledige artikel op Nu.nl)

Het artikel was reden voor Adformatie om een aantal PR-strategen te vragen naar hun visie op dit interview. Ook collega Mirjam mocht als expert commentaar geven.

Mirjam zet allereerst vraagtekens bij het doel van het interview en de keuze voor een platform als Nu.nl. Het artikel op Adformatie sluit af met haar duidelijke advies:

Mirjam Adriaanse van Itsarep vindt dat dit klagen het laatste dat Booking verder helpt. ‘Veel slimmer zou het zijn geweest om een volledige mea culpa te geven voor het ontvangen van overheidssteun en het te laat melden van een datalek. Daarna kun je heel goed aangeven wat je precies gaat doen om het toerisme weer op gang te helpen, zowel internationaal als in de ‘mooie achtertuin Nederland’.’

Lees het artikel en het volledige commentaar van Mirjam en andere PR-strategen op Adformatie.