AR-Lens in Snapchat tovert elke huiskamer om tot feestlocatie met dansende leeuw en opzwepende muziek 

Tijdens deze editie van Koningsdag zijn er geen grote evenementen of toffe feesten om verdere verspreiding van het Corona-virus te voorkomen. AXE geeft gebruikers van Snapchat de mogelijkheid om er thuis een gave oranje-viering van te maken met de AR-Lens ‘This King stays wild at home!’. 

De AR-Lens in Snapchat opent in selfie-modus met het bericht ‘This King stays wild at home’. Als een gebruiker de camera omdraait, danst er een grote leeuw op feestmuziek in de kamer. De Lens is onderdeel van een grotere campagne voor AXE Wild, een nieuwe serie van AXE-producten geïnspireerd op wilde en exotische geuren uit de natuur. 

“Het is belangrijk dat mensen zoveel mogelijk binnen blijven, ook tijdens Koningsdag. Ondanks deze fysieke afstand van elkaar wil AXE er alsnog met elkaar een feest van maken. Door het delen van Snaps met je vrienden blijf je met elkaar in contact en kun je het feestgevoel delen”, stelt Joris van der Heijden, brandmanager bij AXE Nederland.

Het is de eerste keer dat AXE een AR-Lens heeft ontwikkeld speciaal voor de Nederlandse markt. “De campagne voor AXE Wild staat in het teken van het ontketenen van jouw wilde kant. Natuurlijk is bij Koningsdag maar één dier dat hierbij past: de oranje leeuw. Door de AR-technologie van Snap te gebruiken, hebben we in korte tijd een aansprekende campagne kunnen maken die we bij de juiste doelgroep van AXE onder de aandacht kunnen brengen”, zegt Linda Boonman van Greenhouse/ Mindshare.  

“Koningsdag brengt dit jaar geen grote mensenmassa’s fysiek samen, maar dit betekent niet dat we geen Oranje-gevoel kunnen creëren vanuit de huiskamer. AXE laat op een passende en ludieke manier zien dat je met AR-technologie een feestgevoel kan oproepen en dit ook kan delen met jouw contacten”, zegt Joost Hagesteijn, directeur Noord-Europa voor Snapchat. 

Tijdens de intelligente lock-down is het gebruik van Snapchat toegenomen. In lijn met een algemene verschuiving naar meer gebruik van de smartphone, ziet ook Snap de engagement met de advertenties toenemen: 36% meer installaties app-advertenties en 19% hogere swipe-up rate. Het gebruik van AR-Lenses is toegenomen met 25% in de periode van eind maart in vergelijking met eind februari.