Hersenspinsels van onze PR consultants
De hoogspanning van de Volt-campagne
Politieke communicatie is een vak apart Ik loop al heel wat jaar mee in de communicatie, maar aan politieke communicatie had ik me nog niet gewaagd. Tot ik een half jaar geleden besloot om me als vrijwilliger in te zetten voor de Tweede Kamer verkiezingscampagne van...
Wat de klagende CMO van Booking.com beter niet had kunnen zeggen
In een interview met Nu.nl beklaagde CMO Arjan Dijk van Booking.com zich deze week over het slechte imago van het bedrijf bij Nederlanders. "Toen ik twee jaar geleden bij Booking begon, dacht ik echt dat Nederlanders dit het meest fantastische bedrijf van het land...
Clubhouse, een maand later
Clubhouse, je kan er niet omheen. Ik loop nu een maand rond in de virtuele kantine, en kan de eerste bevindingen delen. Ook leuk voor iedereen zonder iPhone 😉 Eindelijk wordt er weer eens over iets anders gepraat dan de pandemie, hoewel diezelfde pandemie er volgens...
Nieuwe klanten voor ItsaRep!
We zijn 2021 lekker gestart! De virtual coffee in het thuiskantoor in plaats van op onze fijne werkplek Grytte Bloemenheuvel is inmiddels business as usual. En we zijn aan de slag gegaan voor enkele mooie bedrijven! Bizzomate en ApprontoDe ervaring die we in de...
Beeldvorming door het juiste taalgebruik
“Wat zeg je dan?” Iedereen heeft het vroeger wel eens te horen gekregen, en menig ouder zegt het nu zelf als een lief glimlachend kind iets krijgt en geacht wordt ook verbaal dankbaar te zijn. Of uit het liedje van Doe Maar: “Spreek met twee woorden, stel je netjes...
Collega Ward in Adformatie: ‘Facebook is too big to boycott’
Het nieuws dat Facebook onder vuur ligt is, nou ja, geen nieuws. De saga kreeg onlangs wel een extra hoofdstuk. Na de verspreiding van fake news over het coronavirus en de post van de Amerikaanse president Donald Trump tijdens de Black Lives Matter-demonstraties...
Frame or be framed!
Framen mag dus en moet dus. Maar wel met mate.
Een goede of slechte reputatie? Is maar net wie je het vraagt.
Afgelopen jaar, nog voor de coronacrisis dus, werd mij door een journalist van MT.nl de volgende vraag gesteld:We leven in het Trump, nep- versus echt-nieuws tijdperk. En het witwassen, groenwassen, rozewassen neemt een grote vlucht. Hoe moet je daar als organisatie...
Erik aan het woord in Adformatie over hoe – en wat – je in tijden van corona communiceert
Eerder deze week klom collega Chantal in haar toetsenbord over reputatieschade die bedrijven door hun gedrag tijdens de coronacrisis riskeren. En dat deze schade niet te repareren is door een marketingbudget. Je kunt dit volledige artikel teruglezen op LinkedIn (kun...
Reputatieschade door gedrag in coronatijd is niet te repareren met marketing
Hoe de coronacrisis het ware gezicht van een organisatie laat zien Het is een van mijn favoriete Engelse spreekwoorden: ‘Actions speak louder than words’. In deze coronacrisis is het bovendien mooie graadmeter voor organisaties die hun reputatie waardig zijn, of...
HMD Global Benelux kiest ItsaRep voor PR
HMD Global Benelux, de home of Nokia phones, kiest ItsaRep voor de positionering van het merk en het coördineren van de PR-activiteiten in Nederland en België. HMD Global werd in 2016 door een aantal ex-medewerkers van Nokia opgericht om de merknaam Nokia nieuw leven...
Nieuwe teamleden bij ItsaRep en uitbreiding naar België
We krijgen versterking van Yvon Reitsma, en hebben in Veerle Wijsgeer een Belgische agent gevonden om de Benelux-klanten beter te kunnen bedienen. Beiden zijn ervaren communicatie- en PR-professionals, waarbij Yvon zich de laatste jaren naast PR heeft gespecialiseerd...