Hersenspinsels van onze PR consultants
Bloedbank Sanquin stroomlijnt donatieproces met online portals voor 200.000 donoren en 500 medewerkers
MijnOproep-applicatie binnen 6 weken gebouwd met Mendix low-code platform Sanquin, de bloedbank die de bloedvoorziening voor de Nederlandse gezondheidszorg verzorgt, heeft twee online portals geïntroduceerd voor donoren en medewerkers. De nieuwe portals die zijn...
Even een momentum voor jezelf
Met enige regelmaat krijgen we het verzoek een ‘momentum-release’ op te stellen. Of liever gezegd lokaliseren, want deze berichtgeving is in Engelstalige markten populairder dan in Nederland. Wat volgt is een opsomming van productlanceringen, gewonnen deals en nieuwe...
Uitkleden en de Zorg
(Niet?) functioneel bloot Midden in het huidige reclamegeweld rond het jaarlijkse overstapmoment voor onze zorgverzekeringen, kreeg ik opeens een opvallende advertentie onder ogen. Eenvoudig, in zwart-wit, en overduidelijk gedateerd. Een paar dingen vielen me op: Een...
PR werk(t)
Wanneer kom ik dan in het FD? Hoe vaak wordt dit persbericht opgepikt? Kunnen we een prestatie-deal maken? De eerste twee vragen beantwoord ik vaak met ‘Weet ik niet’, de laatste steevast met ‘nee’. We gaan echt niet nog harder werken als er een compensatie of...
Hoezo USP?
Het PR-vak is in de laatste tien, vijftien jaar enorm veranderd. Toch zijn er dingen die blijkbaar nooit veranderen. Bijvoorbeeld de neiging van bedrijven om de superioriteit en uniciteit van het eigen product te overschatten. Als je sommige bedrijven hun gang zou...
BENEDMO conferentie in Antwerpen: desinformatie in tijden van conflict
‘In oorlogen sneuvelt de waarheid als eerste’ is een gevleugelde uitspraak, waarvan het bewijs vrijwel elke dag weer geleverd wordt door de strijd in Oekraïne. Desinformatie is inmiddels een volwaardig wapen in elk conflict. Desinformatie wordt wel gedefinieerd als...
Computer says no
De terreur van het algoritme Dit artikel verscheen eerder op Marketingfacts Ik ben nu al helemaal klaar met de algoritmes. En ja, ik weet dat we nog maar net begonnen zijn. Ik schrijf de boosheid even van me af. Misschien wordt het nog beter, maar de ervaring wijst...
De reputatie van Caroline van der Plas
De Algemene Politieke Schermutselingen zijn weer achter de rug. Met dit jaar als hoogtepunt het zichzelf demonstratief buitenspel zetten door Thierry Baudet, met een ‘rode kaart’ voor het inkomen met gestrekt been, gevolgd door een heuse Schwalbe. Echt veel winnaars...
De terugwerkende kracht van woke
Google cancelt blogpost: voortschrijdend inzicht of doorgeslagen politiek-correctheid? Ik ben geloof ik niet heel erg woke. Althans, ik heb heel veel moeite met het herschrijven van de geschiedenis. Letterlijk, in sommige gevallen. Want dat je ‘foute standbeelden’...
Kinderen in het Wilhelmina Kinderziekenhuis even laten vergeten dat ze ziek zijn
It's a Rep steunt Vrienden UMC Utrecht & Wilhelmina Kinderziekenhuis, om zoveel mogelijk activiteiten te kunnen realiseren. Zo zorgen we samen voor afleiding en ontspanning bij de kinderen in het Wilhelmina Kinderziekenhuis. De wens van het Wilhelmina...
Big Tech: steeds machtiger én steeds minder technisch (in communicatie)
Van features en functies naar benefitsAls je communicatie deed voor een B2B-techbedrijf, dan communiceerde je eigenlijk altijd met techneuten. IT-ers. Zij waren de enigen die begrepen waar het over ging. Technologie was mysterieus. Heel kostbaar ook en vaak erg...
Zes overtuigende presentatietips
Ofschoon ik me m'n hele werkzame leven lang al met communicatie bezig houd, ben ik toch echt ooit opgeleid als landbouwkundig ingenieur. De laatste jaren verzorg ik met enige regelmaat trainingen bij Wageningen University & Research (WUR) op het gebied van...