Appronto, specialist in low-code business-applicaties en cloud-integraties, gaat het klantportaal vernieuwen van Argenta Nederland, een bank voor hypotheken en sparen voor particulieren. Dit is een volgende stap in de strategie van Argenta die zich wil positioneren als de woonbank van Nederland.

Argenta is een Belgische bank, waarvan de Nederlandse tak een kantoor heeft pal naast het Rat Verlegh Stadion in Breda. In Nederland is Argenta meer dan 24 jaar actief. In tegenstelling tot de volledige financiële dienstverlening die het Belgische concern aanbiedt, richt Argenta zich in Nederland vooral op particulieren die op zoek zijn naar een hypotheek met slimme voorwaarden. Argenta Nederland biedt een hypotheek met goede voorwaarden en de mogelijkheid om te sparen. De Argenta hypotheek is bij meer dan 3.300 onafhankelijke hypotheekadviseurs verkrijgbaar.

De klant verwacht anno 2021 goede digitale communicatie. Daarnaast worden de marges voor financiële producten steeds dunner. Om die redenen ontwikkelt Argenta samen met Appronto een flexibele IT-architectuur die optimale digitale veiligheid biedt, die klaar is voor (toekomstige) klantverwachtingen en bovendien de IT-kosten drukt. Het eerste project is het vernieuwen van het klantportaal: mijn Argenta.

“Wij willen een excellente klantbeleving leveren, tegen zo laag mogelijke interne kosten en op een flexibel en schaalbaar platform. Met het low-code platform van Mendix kan dit. De verhalen over korte ontwikkeltijd had ik al wel gehoord, maar het is bijzonder om het nu aan den lijve mee te maken”, zegt Bart Zacht, Head of IT bij Argenta Nederland. “Na een selectieproces hebben we gekozen voor een samenwerking met Appronto. Naast de juiste kennis en certificeringen hebben de developers bij Appronto ook gevoel voor wat er komt kijken bij app-ontwikkeling bij een bank. Bovendien hebben we een goede ‘cultural fit’. Omdat onze kantoren op nog geen vijf minuten lopen van elkaar liggen wordt de communicatie met hen ook aanzienlijk vereenvoudigd.”

“We zijn erg blij dat we Argenta kunnen ondersteunen met het inrichten van een overzichtelijke, gebruiksvriendelijke mijn Argenta-omgeving. Bij een digitale bank maakt het online klantportaal het verschil voor de klant. Met het low-code platform van Mendix zijn we in staat om in een korte tijd de bestaande omgeving opnieuw te creëren met dezelfde integraties, maar ook snel nieuwe functionaliteit toe te voegen. Wij hopen dat we met onze dienstverlening kunnen bijdragen aan het verder versterken van het vooruitstrevende karakter van de Nederlandse vestiging”, zegt Bas van der Horst, managing director bij Appronto.