ABAX lanceert een nieuw sponsorconcept: ABAX Talents. Het bedrijf zoekt naar jonge talenten in de sport, muziek of cultuur, die ervan dromen de ‘s werelds beste te worden.

“Sponsoring is voor ABAX altijd al een belangrijk onderdeel van de marketing- en communicatie-strategie geweest. Zo sponsoren we in Nederland onder meer Scipio Houtman. Nu willen we hier nog meer aandacht aan besteden met nieuw concept om jonge talenten, die anders durven te denken en doen, te helpen op de eerste plek te komen. We zijn erg enthousiast over ABAX Talents en hopen veel aanvragen te krijgen van jonge talenten”, zegt Martijn Zewald, Country Manager van ABAX Nederland.

Rebel
Niet voor niets zoekt ABAX naar bijzondere talenten. Het bedrijf heeft als slogan ‘The difference is ABAX’ en een belangrijke kernwaarden is ‘Enthousiastic’. Of je nu een virtuoos op de viool, een begenadigd poetry slammer of een vliegensvlugge atleet bent, je zult een beetje anders dan de rest moeten zijn om bij ABAX te passen. “Wij zijn op zoek naar rebellen, die op een bijzondere manier hun talent gebruiken. Bij ABAX proberen wij ook het beste uit onze medewerkers te halen en de slimste producten op de markt te brengen. Dat gaat soms misschien onorthodox en met vallen en opstaan, maar wij zijn liever de vindingrijke rebel dan de oude, wijze man”, stelt Zewald.

Voorwaarden
Kandidaten kunnen een sponsoraanvraag insturen via de ABAX-website van het land waar ze wonen. De kandidaat moet jonger zijn dan 20 jaar en uitstekende prestaties kunnen overleggen op het gebied van sport, muziek of kunst. De selectie wordt gedaan door een jury binnen ABAX. Na het selectieproces ontvangen de ABAX Talents een sponsorovereenkomst voor 1 jaar. Dit zal hen helpen om hun doel te bereiken, hen aan te moedigen om te durven zichzelf te zijn en dingen op hun eigen manier te doen.