Nieuwe functies helpen klanten met actiegerichte inzichten, visualisaties en het integreren van Live Analytics in eigen producten en diensten om maximale waarde te halen uit de Modern Data Stack
ThoughtSpot, het Modern Analytics Cloud bedrijf, introduceert vernieuwingen in het platform om organisaties te helpen te domineren in het data-tijdperk. De introducties zijn aangekondigd op de jaarlijkse gebruikersconferentie Beyond 2022 en betreffen ThoughtSpot Sync, CodeSpot, Bring Your Own Charts, nieuwe Liveboard-mogelijkheden en verschillende nieuwe SpotApps.
ThoughtSpot kondigt ook nieuwe edities aan waaronder Team Edition, Pro Edition, en een speciaal aanbod voor startups, onderwijsinstellingen en non-profit organisaties, waardoor individuele gebruikers, kleine teams en snelgroeiende bedrijven kunnen profiteren van de Modern Analytics Cloud.
Het decennium van data
De toename van cloud, mobiliteit en nieuwe databronnen in de afgelopen tien jaar heeft de weg vrijgemaakt voor ingrijpende veranderingen voor elke organisatie in elke sector. De opkomst van technologieën als AI, web3 en 5G brengt deze transformatie verder dan ooit tevoren en creëert een  verschuiving in de macht zowel op de markt, binnen organisaties als tussen consumenten en merken. De kern van deze machtsverschuivingen wordt gevormd door data.

De fundamentele verschuivingen in de wereld om ons heen creëren nieuwe kansen voor bedrijven die moedig genoeg zijn om zichzelf opnieuw vorm te geven. De introducties bieden organisaties een nieuwe zogenoemde ervaringslaag die het mogelijk maakt innovatie vanuit de hele moderne datastack in de handen van iedere medewerker te leggen en zo de waarde van al deze verschillende tools te maximaliseren. Klanten kunnen met deze nieuwe functies analytics-initiatieven versneld doorvoeren en zo optimaal profiteren van het data-tijdperk.

Verschillende Modern Analytics Cloud elementen

Alle nieuwe elementen voor de Modern Analytics Cloud stellen organisaties, of het nu startups of gevestigde ondernemingen zijn, in staat om de kracht van data in hun organisaties te verbinden, te bouwen, te lanceren en te schalen.

Verbinden
Met meerdere nieuwe integraties is het verbinden van ThoughtSpot met elke databron of dataplatform nog nooit zo eenvoudig geweest.

  • Ondersteuning voor Amazon Redshift Serverless zodat klanten gebruik kunnen maken van de Modern Analytics Cloud om analytics op Amazon Web Services uit te voeren en te schalen zonder dat ze datawarehouse-clusters hoeven te provisioneren en te beheren.
  • Snowflake Data Marketplace, inclusief de nieuwe Snowflake Data Explorer-app geeft klanten de mogelijkheid inzichten te creëren op basis van data van derden in de Snowflake Data Marketplace. Hierdoor zijn snel prototypes voor belangrijke  indicatoren te maken op basis van inzichten met nieuwe databronnen.
  • Databricks Partner connect geeft Databricks-klanten de mogelijkheid om ThoughtSpot gratis te proberen vanuit de Databricks console.
  • Connectoren voor zowel Dremio als Starburst Galaxy zorgen voor versnelde queries zodat klanten Live Analytics kunnen gebruiken en vanuit verschillende architecturen, waaronder data mesh en data lake waarde kunnen halen.
Bouwen
Organisaties kunnen sneller dan ooit producten, apps en services bouwen met ThoughtSpot.
  • CodeSpot is een doorzoekbare repository van open-source ThoughtSpot-blokken en code samples voor ontwikkelaars om het inbedden van analytics en app-ontwikkeling met ThoughtSpot Everywhere te versnellen. CodeSpot bevat herbruikbare best practices van de meest voorkomende ontwikkeltaken, zoals maatwerk acties, visualisatie, API en tooling, formules, en nog veel meer.
  • ELT Live Analytics templates zijn direct beschikbare ELT-taken die zijn gebouwd om te werken met SpotApps en Matillion. Elke Matillion klant kan binnen enkele minuten een nieuwe use case starten door simpelweg de Matillion taak te openen vanuit CodeSpot en het transactiesysteem te mappen met het cloud data-platform.
  • Nieuwe datablokken van derden maken gebruik van TML (ThoughtSpot Modeling Language)waarmee klanten externe data kunnen gebruiken om hun eigen data te verrijken voor meer genuanceerde, betekenisvolle inzichten. Dataleveranciers zijn onder meer Ibotta, Safegraph, Windfall en FactSet.
Lancering
Data professionals en analytics engineers worden door bedrijven steeds meer gevraagd om use cases snel van ontwikkeling naar productie te brengen. Nieuwe functies van ThoughtSpot geven deze professionals meer mogelijkheden om dit op schaal te doen.
  • Integratie met dbt stelt analytics engineers in staat dbt-modellen te vertalen naar TML (ThoughtSpot Modeling Language). Met dbt kunnen data teams effectiever samenwerken om snel data te modelleren in het cloud data platform en deze vervolgens direct gebruiksklaar te maken met ThoughtSpot.
  • Nieuwe SpotApps maken het gebruik van templates voor kritieke use cases eenvoudig, waardoor klanten veel sneller waarde kunnen creëren. Deze nieuwe SpotApps omvatten verschillende templates voor transactiesystemen als ServiceNow, Snowflake, HubSpot, Okta, Google Analytics, Google Ads, Jira, RedShift en Databricks.
Schaal
Data kan alleen tot werkelijke transformatie leiden wanneer het mogelijk is om initiatieven snel en efficiënt op te schalen naar elk onderdeel van het bedrijf. Om dit te realiseren, introduceert ThoughtSpot nieuwe mogelijkheden.
  • Met ThoughtSpot Sync, kunnen bedrijven inzichten operationaliseren door ze via API’s automatisch te gebruiken om acties in andere applicaties en diensten te triggeren.
  • Bring Your Own Charts geeft gebruikers de vrijheid hun inzichten op geheel nieuwe manieren in te zetten en te bekijken met de best mogelijke grafiek, diagram of visualisatie. Met Bring Your Own Charts kunnen klanten elke visualisatie uit andere javascript of d3 bibliotheken direct naar de interactieve Live Analytics-ervaring van ThoughtSpot brengen.
  • Monitor schaalt analytics verder door niet langer in te hoeven loggen op een analytics-platform. In plaats daarvan krijgen gebruikers geautomatiseerde inzichten die hen waarschuwen voor veranderingen op het moment dat ze plaatsvinden. Gebruikers kunnen eenvoudig KPI’s aanmaken, waarna het systeem continu scant op veranderingen en uitschieters. Wanneer deze worden gedetecteerd, initieert het een geautomatiseerde analyse van de veranderingen om de belangrijkste oorzaken bloot te leggen, waarna het al deze inzichten naar een gebruiker stuurt.

“Hoe vaker we met klanten praten, hoe duidelijker het wordt dat ze een volledig nieuwe ervaringslaag voor analytics nodig hebben als ze het potentieel van de moderne datastack willen realiseren. De tools die voor desktops zijn gebouwd en statische visualisaties leveren, zijn niet meer toereikend in het decennium van data”, zegt Ajeet Singh, medeoprichter en Executive Chairman van ThoughtSpot. “Met de nieuwe mogelijkheden geven we gehoor aan de roep van klanten. Of ze nu inzichten willen brengen naar iedereen in hun organisatie, producten en apps willen bouwen met Live Analytics of nieuwe use cases willen lanceren, wij staan klaar hen te helpen met de Modern Analytics Cloud.”Om de kracht van de Modern Analytics Cloud zelf te ervaren, kan men direct starten met een gratis proefversie.