VieCuri Nexthink

IT-analytics om het serviceniveau naar eindgebruikers en patiënten te verbeteren

VieCuri Medisch Centrum heeft voor Nexthink, leverancier van end-user IT-analytics, gekozen om beter inzicht te krijgen in de IT- infrastructuur, efficiëntie te verbeteren en IT-projecten uit te voeren met hogere tevredenheid bij eindgebruikers.

VieCuri Medisch Centrum is een topklinisch opleidingsziekenhuis met locaties in Venlo en Venray. Het ziekenhuis levert naast basiszorg ook hooggespecialiseerde zorg die niet door alle ziekenhuizen in de regio geleverd wordt. In het verzorgingsgebied wonen ongeveer 280.000 mensen. Binnen VieCuri zetten gemiddeld 200 medisch specialisten, 100 arts-assistenten, ruim 2.850 medewerkers en zo’n 150 vrijwilligers zich in voor de behandeling, verzorging en begeleiding van patiënten. De ziekenhuisorganisatie beschikt over 509 bedden.

Betere gebruikerservaring is betere zorg
Het medisch centrum gaat Nexthink V6 gebruiken om de hele IT-infrastructuur pro-actief te monitoren en te rapporteren op eindgebruikersniveau, zoals prestatieproblemen van pc’s, applicatiefouten, netwerkproblemen en beveiligingskwesties. Nexthink registreert real-time het gebruik en prestaties van IT-diensten en maakt historische data hierover beschikbaar. Hierdoor krijgen IT-afdelingen een uitgebreid en gedetailleerd overzicht van de dienstverlening, inclusief visualisaties en benodigde acties.

“Nexthink levert ons IT-team inzichten die ze nodig hebben om een betere service te leveren aan onze eindgebruikers en dus ook aan patiënten”, zegt Hans Bijsmans, IT Directeur bij VieCuri. “Nexthink’s IT-analytics helpen ons om beter te begrijpen hoe eindgebruikers de IT-diensten gebruiken en maken inzichtelijk welke waarde IT aan de business levert.”

“We zijn trots om VieCuri als onze klant te verwelkomen,” zegt Edwin Braam, Country manager bij Nexthink. “De actiegerichte intelligentie die Nexthink’s IT-analytics levert, zal de uitvoering van IT-projecten en transformaties aanzienlijk verbeteren. Dit geeft dan weer een hogere gebruikerstevredenheid bij ziekenhuispersoneel en verbetert zo uiteindelijk de kwaliteit van de zorg.”