Toenemende vraag naar oplossingen voor fraude- en risicobeheer, artificial intelligence, machine learning en de cloud

Huizen, 12 februari 2018 – SAS, marktleider in analytics, heeft in 2017 een omzet gerealiseerd van 3,24 miljard dollar. Dit is een groei van 1,25 procent ten opzichte van 2016. SAS profiteerde van de toegenomen vraag naar oplossingen voor artificial intelligence, machine learning, fraude- en risicobeheer en cloud analytics.

SAS behaalde in Nederland goede resultaten door nieuwe contracten te sluiten met klanten als DEKRA Rail,
Nutricia Research en ABN AMRO en diverse onderdelen binnen de overheid. Verder blijven bestaande klanten
zoals Euramax en NVM investeren in analytics om nieuwe inzichten uit data te halen.

Frank van der Woude, Managing Director SAS Nederland: “Het afgelopen jaar hebben we nieuwe functionaliteiten
en producten toegevoegd aan het SAS Platform, zoals een nieuwe, interactieve visuele interface. Hiermee biedt
het SAS-platform klanten nog meer mogelijkheden om op een gebruiksvriendelijke manier waardevolle inzichten
uit data te halen. We bieden het platform, dat alle stadia van de analytics lifecycle ondersteunt, bovendien aan via
on premise en als cloud-oplossing, waardoor we iedere organisatie altijd de best passende oplossing kunnen
bieden. SAS blijft ook dit jaar volop investeren in nieuwe innovaties zoals artificial intelligence en machine
learning.”

Vooruitzichten
SAS blijft inzetten op innovatie om ook de komende jaren te profiteren van de toenemende vraag naar analytics-
oplossingen. SAS Event Stream Processing is een voorbeeld van zo’n innovatie. Bovendien heeft SAS een IoT-
divisie opgezet, waar R&D en marketingexpertise worden gecombineerd, zodat SAS zich kan blijven richten op
het leveren van geavanceerde analytics die waarde toevoegen aan de IoT-investeringen van klanten. SAS is van
plan om een vergelijkbare business unit rond fraudebeheer op te zetten.

Verder blijft SAS investeren in het integreren van artificial intelligence in haar hele productportfolio. Zo zijn er
plannen voor een Center of Excellence om SAS-klanten te helpen artificial intelligence te begrijpen en toe te
passen. Natural Language Processing in combinatie met artificial intelligence kan bijvoorbeeld binnen de
financiële dienstverlening helpen om nieuwe diensten voor medewerkers en klanten te realiseren. Dit is in
Nederland al gebeurd in samenwerking met Finaps.