Nexthink, specialist in het beheer van de IT-ervaring van eindgebruikers, introduceert een nieuwe end-user feedback-module voor directe communicatie tussen eindgebruikers en IT-beheer. Op deze manier krijgen beheerders realtime inzicht in de IT-benodigdheden op de werkvloer.

De nieuwe module maakt het voor beheerders mogelijk om vragen te stellen aan eindgebruikers op het apparaat dat ze op dat moment gebruiken. Door deze informatie over zakelijke toepassingen en diensten realtime te verzamelen, zijn beheerders sneller in staat de juiste beslissingen te nemen. De combinatie van feedback van eindgebruikers en analyse op endpoint-niveau biedt zowel kwantitatieve als kwalitatieve data om de bedrijfsproductiviteit te verbeteren.

Feedback van eindgebruikers nauwelijks gemeten
In een recent analisten-onderzoek geeft 90 procent van de IT-managers toe dat er veel problemen bij eindgebruikers onopgemerkt blijven omdat het niet gemeten wordt. Bovendien geeft 40 procent van de eindgebruikers het niet altijd aan als er een probleem is, omdat ze te druk zijn of denken dat IT het toch niet kan oplossen. Hierdoor blijven issues bestaan en werken systemen niet optimaal zonder dat IT dat doorheeft.

“De meeste monitoring-tools verzamelen gegevens van netwerken, servers en log-files. We geloven dat het endpoint pas echte informatie geeft over de gebruikerservaring”, aldus Edwin Braam, regional sales director bij Nexthink. “Middels feedback van eindgebruikers krijgen IT-beheerders een volledig beeld van de actuele gebruikerservaring en hoe deze te verbeteren.”

End-user Feedback
De Nexthink End-User Feedback Module is onderdeel van Nexthink versie 6.7, de nieuwste upgrade van de software voor werkplekmonitoring – en analyse. Voor het eerst kan directe feedback samen met honderden metrics gemeten in Nexthink Collector worden geanalyseerd. De context die de feedback biedt zorgt voor een groter begrip en daarmee een grotere gebruikerstevredenheid; een cruciaal onderdeel van de ITIL-aanpak.

Nexthink 6.7 biedt nu de mogelijkheid om scores the wegen op basis van technische en niet-technische factoren en meeteenheden gezamenlijk. Op de manier is IT makkelijker meetbaar te maken en zijn KPI’s te meten zoals eindgebruiker-performance, status van de infrastructuur en servicekwaliteit. Bovendien zorgt de nieuwe Portal Analytics voor een snellere diagnose, doordat details van specifieke indicatoren al in een dashboard zijn te zien, zonder diep in een indicator te hoeven duiken.