SEE 2016 nexthink

End-user IT-analytics helpt incidenten sneller op te lossen vanuit TOPdesk

Nexthink, leverancier van end-user IT-analytics, integreert met de TOPdesk IT Service Management oplossing. Deze integratie levert eenvoudig te begrijpen indicatoren op waarmee service desk-medewerkers sneller tot een oplossing kunnen komen bij incidenten.

De integratie combineert de kracht van het TOPdesk-platform en ITIL-processen met Nexthink’s end-user IT-analytics. Hierdoor wordt iedere kwestie die zich binnen een IT-omgeving of op een werkplek afspeelt, real-time zichtbaar vanuit de TOPdesk console. Dit helpt eerste- en tweedelijns medewerkers enorm, omdat ze inzicht krijgen in de daadwerkelijke omvang van de kwestie en wat er zich exact afspeelt binnen een werkomgeving.

Inzicht op end-point niveau
Het zelflerend vermogen van Nexthink brengt de IT-diensten in kaart die aan de werkplekken (zowel fysiek als virtueel) geleverd worden. Nexthink analyseert de aan een werkplek gerelateerde gebeurtenissen, zoals gebruik van applicaties, geheugen en bandbreedte, CPU-performance, crashende of hangende applicaties, beveiligingskwesties en internetverkeer. Deze gebeurtenissen worden direct gepresenteerd in een real-time tijdlijn. De analysegegevens helpen IT-afdelingen om abnormaal gedrag te detecteren, om zo operationele problemen of een beveiligingsprobleem vast te stellen en te kunnen oplossen.

“Het leveren van uitstekende service naar eindgebruikers is altijd heel belangrijk voor TOPdesk. De samenwerking met Nexthink stelt ons in staat nog meer waarde te leveren, eindgebruikers sneller te helpen en de dienstverlening te verbeteren”, zegt Anne van Dam, Business Developer bij TOPdesk.

“Het gebruik van Nexthink stelt IT-afdelingen in staat sneller en effectiever op te treden doordat ze complexe problemen eenvoudig kunnen ontrafelen en beveiligingskwesties kunnen ontdekken op een manier die niemand anders kan. Door de integratie van Nexthink met TOPdesk krijgen service desk-medewerkers real-time analytics tot hun beschikking die inzicht geven in het welzijn van de IT-infrastructuur vanuit het perspectief van de eindgebruiker”, zegt Edwin Braam, country manager bij Nexthink.

De Nexthink – TOPdesk integratie zal getoond worden op het TOPdesk Service Excellence Event op 1 juni 2016 in TivoliVredenburg Utrecht. http://www.see2016.com/nl