Rotterdam, 30 januari 2018 – CX Company, aanbieder van het geavanceerde conversation platform DigitalCX, is hard op weg na Nederland ook Duitsland en Engeland te veroveren. Afgelopen jaar werden in deze landen al tien nieuwe klanten binnengehaald, waaronder telecombedrijf O2 en de online fashion store Missguided.

CX Company ondersteunt met name B2C-organisaties op het gebied van digitale klantinteractie en conversational commerce. Met hun DigitalCX platform, creëren en beheren ze AI-gedreven virtual agents, intelligent assistents en slimme chatbots, waarmee organisaties de digitale interactie met hun klanten verregaand kunnen automatiseren en personaliseren.

Pragmatische benadering

Dirk Jan Dokman, Founder en CCO bij CX Company: ‘Met de oplossingen die we voor onze klanten realiseren, richten we ons zowel op het geautomatiseerd beantwoorden van vragen, het verbeteren van de klantervaring als op dialogen die leiden tot een hogere conversie. Veel bedrijven komen in eerste instantie bij ons om kosten te besparen op hun klantcontact, maar dit mondt nagenoeg altijd uit in een betere customer experience en groei van de business.’

Als CX Company een project bij een klant start, neemt het een afgebakende set vragen in een specifiek domein als vertrekpunt. Naarmate het lerende vermogen tot meer begrip van de digitale conversaties leidt, wordt dit uitgebreid naar meer complexe klantvragen en -dialogen en naar andere kanalen dan de eigen website of app, zoals Facebook Messenger.

Michiel Buitelaar, CEO van CX Company: ‘Het is natuurlijk verleidelijk om je te laten leiden door wat er technisch allemaal mogelijk is. Maar dat doen wij bewust niet. Wij streven er juist naar om met een oplossing zo snel mogelijk concrete verbeteringen voor een klant te realiseren. Dat heeft als consequentie dat wij op dit moment bijvoorbeeld nog geen spraaktoepassingen doen. Uiteraard volgen we de trend op de voet en experimenteren we ermee in ons lab. Maar alle jubelverhalen in de media ten spijt heeft dat op dit moment nog te veel voeten in de aarde in vergelijking met wat het een organisatie aan extra waarde oplevert.’

Buitelaar benadrukt dat de oplossingen die CX Company voor zijn klanten ontwikkelt daarmee niet automatisch ook standaard en eenvoudig zijn: ‘Onze oplossingen gaan verder dan het geautomatiseerd beantwoorden van de rechttoe-rechtaan FAQs. Het zijn oplossingen waar organisaties echt het verschil mee kunnen maken in hun customer service. Zo zijn we nu bijvoorbeeld bezig om voor een klant het claimproces volledig via de geautomatiseerde chat af te handelen. Dat wordt dus veel meer self service. En andere klanten bieden al delen van financiele adviesgsprekken aan via chatbots die draaien op ons platform.’

CX Company blijft zich richten op de doorontwikkeling van zijn conversation platform en het bouwen van de meer complexe en intelligente delen van innovatieve klantoplossingen. De implementatie van het platform laat het zoveel mogelijk over aan partners.

Europees markteider in financial services

De pragmatische benadering en duidelijke focus hebben CX Company door de jaren heen een indrukwekkend klantenbestand opgeleverd, met namen als Coolblue, KPN, Essent, T-Mobile, Albert Heijn en Philips. Naast de energiebranche, teleomsector en retail heeft het bedrijf uit Rotterdam ook een sterke marktpositie opgebouwd in de financiële sector, en dan met name in de verzekeringswereld. CX Company mag vrijwel alle Nederlandse verzekeraars tot zijn klanten rekenen. Inmiddels is ook Duitse verzekeraar AllSecur (dochter van Allianz) klant geworden. CX Company mag zich daarmee Europees marktleider noemen van Virtual Agent-oplossingen in financial services.

CX Company kiest voor ItsaRep om merkbekendheid uit te bouwen.

Via PR en het uitbouwen van thought leadership wil het bedrijf zijn brand awareness verder vergroten. Met dit doel voor ogen heeft CX Company ItsaRep in de hand genomen. Dokman: ‘Omdat wij een organisatie zijn met veel technische know-how en ervaring in het toepassen van AI in de context van klantinteracties, willen wij dit meer gaan ontsluiten om op die manier nieuwe bedrijven voor ons te interesseren. Eerst in Nederland om vervolgens het concept ook uit te rollen in de ons omringende landen. Gezien de track record van ItsaRep ben ik ervan overtuigd dat zij ons kunnen helpen dat proces te versnellen.’

 

###

Over CX Company

CX Company maakt het mogelijk voor organisaties om geautomatiseerde, intelligente en gepersonaliseerde conversaties in te richten en uit te voeren in elke fase van de customer journey, voor elk digitaal kanaal en device. DigitalCX, thet conversation platform, maakt geautomatiseerde conversaties eenvoudig via slimme chatbots en online virtual agents. Geautomatiseerde conversaties die de klantervaring verbeteren, de self service door klanten vergroten en leiden tot hogere conversieratio’s. CX Company handelt dagelijks meer dan drie miljoen klantinteracties af voor organisaties als OHRA, InShared, PGGM, Nationale Nederlanden, Robeco, EVI van Lanschot, AllSecur, Ditzo, De Amersfoortse, KLM, KPN, Coolblue, Talkmobile, Plusnet, Anglian Water, T-Mobile. CX Company heeft kantoren in Rotterdam, Maastricht, Düsseldorf en Londen. Voor meer informatie: www.cxcompany.com