Het staat op het verlanglijstje van al onze klanten. Op de cover staan van een gerenommeerd blad. Liefst een Glossy. Maximale zichtbaarheid en erkenning, en zonder een nietje in je buik.  Nu weet ik ook eindelijk hoe dat voelt.
Best lekker.

Ook al is het de Nerd-glossy van Nederland, de Computable 100, het jaarlijkse bewaarexemplaar van ’s lands meest grootse ICT-magazine, online en offline.  Ik mocht dit jaar in een interview toelichten hoe dat nu zit met imago’s in de IT en wat je eraan kunt doen om je reputatie zo goed mogelijk te houden.

‘Een goed imago creëer je niet met een simpele checklist’, zegt Van Beek. ‘Het is vooral een kwestie van ‘be good and tell it’. De moderne variant is nu ‘be good and let others tell it’, omdat een verhaal nu eenmaal veel sterker is als anderen het vertellen en er nu met social media ook ontzettend veel mogelijkheden zijn om anderen het ook echt te laten vertellen. Dat kan natuurlijk zowel positief als negatief werken.’

En zo is het!
Het gehele interview is beschikbaar in PDF, of eventueel zelfs in hardcopy voor de liefhebbers…